Sunday, February 14, 2010

maafkan aku kekasih


maafkan aku kekasih....
kerana aku sentiasa tak adil dalam hubungan ini...
aku tak akan pernah mampu berbuat baik padaMu seperti Kau berbuat baik padaku...
aku tak akan pernah mampu setia pada janji-janji ku padaMu seperti Kau berpegang pada janji-janjiMU...
aku tak akan pernah mampu mendengarkan ayat2 suci kiasan cintaMu seperti Kau yg tak pernah jemu mendengar aduan dan keluhanku saban waktu....
aku tak akan pernah mampu mengikuti segala suruhanMu...
seperti Kau yang tak pernah berkira menunaikan permintaan2 dalam doaku.....

maafkan aku kekasih.....
atas segala saat2 alpaku padaMu....
sedangkan saat2 itu adalah pinjamanMu jua....
maafkan aku atas segala janji2 yang yang aku khianati....
meskipun ini entah kali yang ke berapa...
maafkan aku bila aku terlupa berterima kasih atas nikmat-nikmatMu....
bilamana Kau bisa menariknya pada bila2 masa....
maafkan aku bila aku hilang percaya dan buruk sangka padaMu....
sedangkan ujian2 itu adalah tanda kasihMu supaya aku lebih ingat padaMu...
maafkan aku bila aku tak jujur padaMu dan mengasihi hambaMu lebih dr cintaku padaMu....
sedangkan Kaulah pemilik mutlak diriku dan segala yang ada padaKu....

maafkan aku.....
kerana aku hanyalah hamba biasa-biasa yang ingin jadi kekasihMu....
meskipun aku tak pernah mampu.....

No comments:

Post a Comment